2020
Ápr22

Ezért ne hagyjuk ki a reggelit!

A reggeli a nap első és legfontosabb étkezése, hiszen az éjszakai alvás után reggel látjuk el a testünket a szükséges tápanyagokkal. A reggeli ezen kívül még energiát is ad, hogy jól tudjunk teljesíteni a munkában és az iskolában. A kiegyensúlyozott reggeli biztosítja a megfelelő glükózszintet a vérben. Az alacsony glükózszint pedig ingerlékenységhez és fáradtsághoz vezethet.

Elegendő bizonyíték van már arra, hogy azok az emberek, akik rendszeresen és kiegyensúlyozottan reggeliznek, boldogabbnak érzik magukat, kevesebbet stresszelnek és pozitívabb az élethez való hozzáállásuk, mint azoknak az embereknek, akik kihagyják a reggelit, vagy rossz minőségű, tápanyagszegény ételeket esznek a nap kezdetén.

Mindezek mellett fontos beszélni arról, hogy mit jelent a kiegyensúlyozott reggeli. Ideális esetben szénhidrátot, rostot, fehérjét, vitaminokat és ásványi anyagokat egy étkezésben. Ezek megtalálhatók számos alapanyagban: gabonafélékben, gyümölcsökben, zöldségekben és tejtermékekben.

A tanulmányok is összefüggést találtak a reggeli kihagyása és a déli kimerültség, az ásványi anyagok és vitaminok hiánya között. A reggeli tehát nemcsak a fáradtságra, de a mentális jólétre is hatással van. A legújabb tanulmányban 25-30 év közötti fiatal felnőtteket vizsgáltak. A reggeli rendszeressé tétele után változást értek el az alvásminőségben, az éberségben és jobban érezték magukat.

Bár hosszú távú klinikai vizsgálatokra van még szükség a témában, az biztos, hogy egy egészséges és kiegyensúlyozott étrend fenntartása kulcsfontosságú szervezetünk megfelelő energiaellátásához, amelynek következtében jobban érezhetjük magunkat napközben.

Néhány tipp a reggelihez:

- Kezdjük a gabonafélékkel! Búza, kukorica, rizs, árpa. Ezek a táplálkozás nélkülözhetetlen részei.

- A gyümölcsök és a zöldségek kiváló vitamin- és ásványi-anyag források. Együnk rendszeresen szezonális alapanyagokat. Például teljes kiőrlésű kenyér mellé retket, paprikát, paradicsomot.

- A tejtermékek jó kalcium- és fehérjeforrások. Ehetünk túrót, vajat, tejet, próbáljuk ki a házi tejtermékeket!

- Ehetünk tehát egy tál zabkását gyümölcsökkel, szeletelt banánnal, almával és eperrel. Készíthetjük tejjel.

- Túró és szezonális gyümölcsök útifűmaghéjjal és chiamaggal megszórva.

- Zabkása mandulával, datolyával és mazsolával. Egy friss almát is elrágcsálhatunk mellé.

- Rántotta rozskenyérrel és friss zöldségekkel

Forrás: origo.hu