2015
Febr15

Ellentmondásos fejlesztés: itt a Coke tej!

Megdöbbentő kezdeményezéssel rukkolt elő a Coca- Cola. Sokak meglepetésére (Fairlife márkanévvel ellátott) tejeket dobott piacra.

A Coca- Cola termék-portfólió változtatására nagy szüksége van a cégnek, hiszen az elmúlt évtizedben jelentősen csökkent a szénsavas üdítők fogyasztása, azok hozzáadott cukortartalma miatt. Ezen a diétás termékek bevezetése sem segített a mesterséges édesítőszerekkel kapcsolatos nyugtalanító hírek miatt.

Vitathatatlan, hogy a másik ilyen italkategória, melynek fogyasztása a tapasztalatok szerint szintén drámaian lecsökkent az elmúlt évtizedben, az a természet legtökéletesebb élelmiszereként nyilvántartott tej. Az Egyesült Államokban 1970-ben az egy főre jutó tejfogyasztás 32 liter volt, ami 2012-ben lecsökkent 20 literre, a tejipar nagy erőfeszítéseinek ellenére.

A Fairlife termékek előállításakor a jelenlegi táplálkozási szükségleteket vették figyelembe. A termék 50%-kal több fehérjét  és 30%-kal több kalciumot tartalmaznak. Ugyanakkor laktózmentesek, és 50%-kal kevesebb cukrot tartalmaznak, mint a hagyományos tejek. Mindezt egy szabadalmaztatott szűrési folyamat tettet lehetővé, mellyel a tej különböző összetevői szétválaszthatóak. Azonban mielőtt azt a látszatot keltenék, hogy túlságosan eltávolodtunk a tehén tőgyétől, a promóciós anyagok biztosítanak bennünket, hogy a termék fenntartható családi gazdaságokból származik és olyan az ízük, akár a megszokott tejé. Természetesen a különbség az árcédulán is megmutatkozik, hiszen több, mint kétszer annyiba kerül, mint a normál tej.

Sandy Douglas a Coca-Cola észak-amerikai elnöke elismerte, hogy valószínűleg hosszú idő lesz, mire biztos helyet szereznek az új termékkel a tejiparban, de szerinte egyben „pénzesőt” is jelent.

A Fairlife termékek magas ára és a tejfogyasztás jelenlegi állása alapján ezek bizony merész jóslatnak bizonyulnak.

Nem kérdés, hogy a Coca- Colának szembe kell nézni néhány valódi kihívással, hiszen a Coca- Cola márka és a „jobb lesz neked, ha ezt iszod” nem igazán szinonimák.

Forrás: https://www.linkedin.com/pulse/genius-cokes-controversial-new-milk-nancy-kruse